شناسهٔ خبر: 176338 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

واکنش سریع وزیر راه و شهرسازی به درخواست یک هموطن بلوچ

بازدید از سیستان رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به دستور وزیر راه و شهرسازی و در پاسخ به درخواست یک شهروند بلوچ از روستاهای زلزله‌زده سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یک کاربر بلوچ در شبکه ایکس از تداوم ۳۵ روزه زلزله در منطقه آبگاه شهرستان نیکشهر بلوچستان خبر داده و خواسته بود تا صدایش به گوش مسوولان رسانده شود.

محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در این منطقه حضور یافت و از امکان خسارت دیده چندین روستا بازدید کرد. «توسعه شبکه شتاب‌نگاری» برای ارتقا تاب‌آوری کشور در مواجهه با زلزله، تلاشی است که برای این منظور در دستور کار وزارت راه قرار دارد.

این هموطن بلوچ در پست‌های مختلف خود از آخرین زلزله در روز ۱۷ شهریور خبر داده و از قطعی اینترنت و ارتباط مخابراتی نیز نوشته بود.

وی روز گذشته از حضور نماینده ویژه وزیر راه در این منطقه زلزله‌خیز ابراز خرسندی کرده و نوشته است: خوشبختانه صدای ما به وزیر راه رسید و نماینده ویژه وی در منطقه حضور یافته و شرایط را بررسی کرد.

نماینده ویژه وزیر راه که با همراهی هیات کارشناسی و فنی از روستاهای خسارت دیده آبگاه دبار، آبگاه وانان و کوچینگ بازدید کرده بود گفت: در مذاکرات متعدد با مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر، مدیرکل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان، معاون فنی و نظارت سازمان تجهیز و توسعه مدارس کشور و مسئولان سازمان مدیریت بحران کشور و دیگر دستگاه‌های متولی، مشکلات مردم بررسی شد.

وی در پاسخ به اینکه وزارت راه برای این منظور چه اقدامی خواهد داشت؟؛ ضمن اشاره به مخاطرات متنوع زلزله در پهنه کشور، به عزم جدی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در توسعه شبکه ملی شتاب‌نگاری اشاره کرد.

توسعه این شبکه گامی در ارتقای تاب‌آوری کشور به‌ویژه در قالب پیاده‌سازی سامانه‌های هشدار و پاسخ سریع زلزله خواهد بود که نیازمند حمایت و همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول در این زمینه به ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص ردیف مستقل برای انجام بهینه وظایف و تکالیف پیش‌بینی شده در بند "ض" ماده ١٤ قانون مدیریت بحران کشور است.